FANDOM

Mitologia Greenwwerska to religia panująca w całym Greenwwer, Velendorze, Mekheimie, Heldorze, Cezaroni i Lukani. Jest to religia politeistyczna (ma wielu bogów).

Bogowie Edytuj

Bogowie Mitologii Greenwwerskiej to:

  • Heindall - władca bogów, władca świata i kosmosu. Jego atrybutami są wilk i lew. W jednej ręce dzierży on Kryształowe Berło - symbol władzy, a w drugiej trzyma klepsydrę - symbol techniki oraz władzy nad czasem
  • Friggita - bogini mądrości, nauki i piękna. Jej atrybutami są sowa i gołąb. W jednej ręce dzierży ona lusterko, w drugiej księgę mądrości.
  • Tahen - bóg wojny oraz rzemieślników. Jego atrybutami są miecz i młot, które dzierży.
  • Gefrion - bóg artystów i moralności. Jego atrybutami są harfa i biała szata.
  • Widar - bogini mórz i katastrof naturalnych. Jej atrybutami są kotwica i zastygła magma.
  • Hoiden - bogini domu, miłości i rodziny. Jej atrybutami są pochodnia i klucz (do domu).
  • Beliar - bóg ciemności i zła

Założenia i zasady Edytuj

Mitologia Greenwwerska nakazuje sprawiedliwość. Mówi ona, że jeżeli ktoś ciebie zaatakuje ty możesz dokonać kontrataku. Jednak jeżeli nikt cie nie atakuje ty musisz być w stosunku do niego dobry i uczciwy. Nawiązuje ona do zasady: oko za oko, ząb za ząb. Mitologię Greenwwerską głosił prorok Reinhold. Prorok Reinhold wyruszył wraz z grupą paladynów z Ziem Nordów.

Objawienie Reinholda Edytuj

11111111111.jpg

Reinhold szedł lasem, gdy nagle spotkał Jeleniozwierza. Reinhold ukrył się w krzakach, lecz Jeleniozwierz dostrzegł go. Reinhold wyłożył swój miecz z pochwy oraz wziął tarczę. Reinhold wiedział, że nie ma szans, jednak postanowił walczyć. Nagle z nieba przybył strumień światła. Jeleniozwierz spłoszył się i uciekł. Reinhold zauważył Heindalla schodzącego z niebiańskich schodów. Heindall pogratulował Reinholdowi odwagi oraz pobłogosławił go i lud Reinhalda. Odtąd Reinhald zaczął głosić naukę Heindalla.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki